A kezdetek kezdetén is volt súrlódás az önkormányzattal
1919
Megalakul a MÁV Haladás Dal- és Önképzőkörének Sport osztálya. Koss László szakosztály-igazgató Vasvármegye direktóriumához fordul, hogy a Haladás sportszakosztálya részére a városligeti Sporttelep és a tejház közti rétséget a vasutas testnevelés céljára bocsássák – azonban a területet nem kapta meg a MÁV. A futballisták az SZSE-pályán kezdték meg a tréningeket és mérkőzéseket.1920
Január 27-én Boriszák István az egyesület elnöke kérelemmel fordult a Városi Tanácshoz, hogy a Vásártér 1. alatt telkeket Sporttelep céljára bérbe kaphassa meg a Haladás. A kérelem 10 évre szólt, aminek alapján február 1-től évi 10000 koronáért egy 200 méter hosszú és 120 méter széles földsávot akart bérbe venni az egyesület. A város ismét elutasított a kérelmet, ám október 29-én ismét tárgyaltak, és november 19-én a mégis született pozitív döntés a bérleti szerződésről.Úgy hallatszik, a MÁV sporttelepe nem csak városunk, de az egész vidék legmodernebb sporttelepe fog lenni. Büszkén mondhatjuk, hogy Szombathely nem csak a labdarúgás terén, hanem sporttelepek számaival is felülmúlta a vidéket, mert Budapesten kívül egy magyar város sem rendelkezik ilyen pályával
– írja a Nyugati Sport 1920. november 29-én.1921
Február 1-jén bérleti szerződést kötött a város és a MÁV Haladás Sportosztálya: a lóvásártér egy részének sporttelep céljára történő hasznosításáról. A szerződés öt évre szól, a bérleti díj 10000 korona évente. A két aláíró Kiskos István polgármester és Horváth Jenő ügyvezető elnök voltak. Március 16-án megkezdődött a talaj egyengetése, nivellálása és a pálya építése. Két méter magas deszkakerítés, két tribün, szerszámraktár, két vasúti kocsiszekrény, mint klubhelyiség – ezek voltak a pályaépítés mellett a legfontosabb tennivalók. Minden lóvásár utáni napon a bekerített telepről a szemetet és a trágyát a Haladásnak kellett, saját költségére elszállíttatnia.Az első meccs nem hozott gólt
1922
Maga a futballpálya mérete 111*69 méter, esése a közepétől a széléig 15 centiméter – május 7-én, vasárnap délben hitelesítettek a Vasutas-pályát. A Haladás és az SZSE mérkőzése nem hozott gólt. A bajnoki meccset ezer néző látta.1923
Júniusra 39 páholy és 750 számozott ülőhely kerül a fedett lelátóra és új öltözőhelyiséget is épít a MÁV.1924
Megjelentek a tervek a betontribünre, ami 35 méter széles lenne, 10 sor ülőhellyel: elől fagerendák nélkül, így 2000 fő férne el. Közepén sajtó- és elnökségi páholy, az ülőhelyek mögött állóhelyekkel. A tribün alá tervezik az öltözőket – a stadionban ekkor már naponta 150-200 ember sportol: atléták, birkózók, ökölvívók, labdarúgók, tekézők, teniszezők és tornászok.Leszóltak a minisztériumból: van már két sporttelep, minek egy harmadik?
1926
Az ötéves szerződés január végével lejár, így az egyesület a városhoz fordult. A város a Vallás- és Közoktatási Miniszterhez terjesztette fel a Haladás igényét a hosszabbításra, aki azt elutasította, mivel Szombathelyen ezen kívül van két nagy sporttelep, más városban pedig egy sincsen… A MÁV közvetítésbe kezdett és ajánlatot tett a terület megvételére: 377 millió koronát ígért a vasúttársaság. Több területcsere is belekerült a szerződésbe és 1927 végéig a lóvásárok megtartásának is helyszíne lehetett a sporttelep.1927
Február 25-én aláírják a csereszerződést és ebben az évben elkészül a stadion 2500 férőhelyes tribünje.( folytatjuk! A Rohonci út történelmi áttekintéséhez ezúton is köszönjük a Berzsenyi Dániel Könyvtár segítőkészségét. Felhasznált irodalom: dr. Kövér István: A Haladás )